vrijdag 13 december 2013

Hollandaca Örnek Cümleler

Hallo!

Bugüne birkaç örnek cümle ile başlamak istedim. Kendi kendine dil öğrenmede en büyük yardımcılardan biri bu sanıyorum; benzer cümleleri inceleyerek, farkları, kuralları, neyin nasıl söylendiğini çıkarabiliyoruz. Bu yüzden bu cümleleri sindirene dek incelemeyi ihmal etmeyin derim, zaten bir süre sonra cümle zihninize yerleşiyor ve olası bir durumda hemen aklınıza gelip size yardım ediyor. Haydi başlayalım!

Hij is Nederlander. : O Hollandalı'dır. ("Hij : He" olduğu için, öznenin erkek olduğunu anladık bile.)

Hij woont in Amsterdam. : O Amsterdam'da yaşıyor.

Zijn naam is Jan Jansen. : Onun adı Jan Jansen. ("Zijn : His" olduğu için, bir erkekten bahsedildiğini anlıyoruz.)

Erasmus was een Nederlandse geleerde. : Erasmus Hollandalı bir bilgindi.

Ik leer Nederlands. : Ben Hollandaca öğreniyorum.

Jan is Nederlander. : Jan Hollandalı'dır.

Juan is buitenlander. : Juan yabancıdır.

Hij is docent Engels. : O İngilizce öğretmenidir.

*


Geen opmerkingen:

Een reactie posten