vrijdag 13 december 2013

Hollandaca Bazı Meyve ve Sebzeler

Öğrendiğim her yeni kural ve kelimede kendimi daha iyi hissediyorum ve öğrendiklerimi buraya yazmak, paylaşmak bana çok güç veriyor. Dil öğrenmek çok güzel bir şey!

Neyse, hemen konumuza dönelim. :) İşte bazı temel sebze ve meyvelerin yazılışları. "Yazılışları" diyorum, çünkü okunuşları kolay da olsa yazıldığından daha farklı. O yüzden ne yapın edin, en azından Google Translate'e yazıp birkaç kez okutun bu kelimeleri. 

Telaffuzlarına özellikle dikkat etmenizi önerdiklerimin yanına da birer yıldız koydum. Haydi başlayalım;

De aardbei : Çilek

*De champignon : Mantar (Fransızca'dan öleceğim şimdiiii)

De tomaat : Domates

*De citroen : Limon (Aklına tek araba markası gelen ben miyim?)

De wortel : Havuç

De appel : Elma

De banaan : Muz

De sinaasappel : Portakal

De maïs : Mısır

*De broccoli : Brokoli

*De druiven : Üzüm

De aardappel : Patates

De ananas : Ananas

De kool : Lahana

*

Geen opmerkingen:

Een reactie posten