donderdag 12 december 2013

Ben Flemenkçe öğreniyorum!

Hoi!

Bir süredir kendi çabamla Flemenkçe öğreniyorum. Yunanca gibi bir dili yıllar içinde, kendi kendine öğrenmiş biri olarak tecrübe ettim ki, öğrendiğiniz lisan için bir defter tutmak çok önemli ve yararlı. Flemenkçe notlarımı yazdığım bir defterim var bu yüzden. Ben de dedim ki, madem buraya yazıyorum, bir blog açayım, öğrendiklerimi ve geçirdiğim süreci oraya yazayım. Belki benim gibi Flemenkçe öğrenenlerin de yolu düşer buraya, sorarız, çalışırız, hep birlikte öğreniriz.

Flemenkçe öğrenmemin nedenine gelirsek, öncelikle bir dönem boyunca Hollanda'da Christelijke Hogeschool'da okudum ve her şey güzel gittiği takdirde 2016'da Hollanda'ya taşınacağım. Okulum ve mesleğim Marketing, PR & Advertising üzerine olduğu için, bu sıkı iş dünyasına hazır olmak gayesiyle, gittiğimde Hollandaca'm çok iyi olsun istiyorum. Haydi bakalım, keyfim, öğrenme aşkım ve umudum büyük. :)

Bu arada, Belçika'da konuşulan dile "Flamanca", Hollanda'da konuşulan dile "Hollandaca" ve bu ikisinin genel adına ise Flemenkçe deniyor. Ben bloğu Hollanda aksanı ve lisanı üzerinden yazacağım ama genel olarak Flemenkçe diyebileceğimiz kadar az bir fark olacaktır. Bir de, söylemeden geçmeyeyim, bence bu lisan tam bir İngilizce, Almanca ve Fransızca karışımı; bazen yapı, bazen aksan olarak kendini gösteriyor bu birleşim.

Ayrıca bloğu da Hollandaca olarak kullanıyorum ki gözümüz alışsın. Göz ve kulak alışması çok çok önemli, o yüzden anlamasanız bile Hollandaca televizyon-radyo ile aranızı sıkı tutun derim. 

Görüşleriniz ve sohbetiniz benim için çok değerli, yazmaktan çekinmeyin! Başarılar diliyor, sevgilerimi gönderiyorum. :)


3 opmerkingen:

  1. Merhaba, blogunuzu yeni bulup okudum. Hollandaca calismalariniz nasil gidiyor kesin olarak tasiniyor musunuz Hollanda'ya?
    Ben de 1 yil Brugge, Belcika'da yasadim orda temelini ogrendim Flemenkcenin, masterimi Gent'de yapmayi istiyorum bu yuzden daha da ilerletmem lazim. Kelime ogrenmek icin nasil bir yol izliyorsunuz? Paylasirsaniz sevinirim.
    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi!
      Evet, öyle görünüyor! Brugge'da yaşamak ne güzel şeymiş. :)
      Kelime için ya metinler çevirmeye çalışıyorum, ya youtubedan Dutch learning kanallarını izliyorum. Ayrıca dinlediğim şarkıları da çevirmeye gayret ettikçe oralardan da öğreniyorum.

      Dilerim istekleriniz olur bir bir, başarılar dilerim,
      Melis

      Verwijderen
  2. Meraba nasılsınız
    Blogunuzu yeni gördüm
    Hollandaya yerleştiniz mi
    Bende Hollandaya gitmeyi düsünüyorum
    Orda tıp ta uzmanlık düsünüyorum ama dil engeli beni biraz korkutuyor

    BeantwoordenVerwijderen